Robotyka
i programowanie
Roboty do programowania
Ostatnimi czasy w naszym kraju dużą popularnością cieszą się turnieje robotów. Są one organizowane w wielu dużych miastach Polski. Uczestnikami mogą być: uczniowie, studenci oraz inni amatorzy robotyki. Pośród wielu kategorii największe zainteresowanie budzi minisumo, czyli walki robotów o wymiarach 10 x 10 cm i masie do 500 g.
Korzyści
-
Nauka mechatroniki
wg najlepszych wzorców -
Roboty klasy
Minisumo - turnieje -
Praca bez wirusów
darmowe oprogramowanie -
Możliwości budowy
własnych scenariuszy zajęć.
Nowoczesne technologie
Robot z możliwościami walki i programowaniem wizualnym
Dzięki tym narzędziom wprowadzamy dzieci w nowoczesny świat robotyki, dajemy im możliwości zaprogramowania własnych robotów.
Roboty można rozbudowywać o różne dostępne czujniki dla Zestawów Arduino. Całość oprogramowania sterującego to
Open Source. - Oprogramowanie dostępne w modelu OpenSource to możliwość zapoznania się z nim dla każdego bez wyjątków i wykluczeń. To nauka, że można tak tworzyć oprogramowanie, aby było dostępne dla każdego i nie wykluczało nikogo.
Krótki film prezentujący robota w akcji
Galeria zdjęć
Zestaw ZUMO + Arduino UNO R3
Specyfikacja techniczna, elementy zestawu ZUMO+Arduino:
- AbiDuino (kompatybilne z Arduino UNO R3)
- Dwa silniki prądu stałego z przekładnią 75:1 HP (400 obr/min, 1,6 kg*cm)
- listwa z czujnikami odbiciowymi - do wykrywania krawędzi ringu (dohyo)
- 3-osiowy, cyfrowy akcelerometr z magnetometrem LSM303D - może służyć jako układ do wykrywania zderzeń z przeciwnikami
- 3-osiowy, cyfrowy żyroskop L3GD20H - do pomiaru prędkości kątowej (wykrywania obrotu robota
- przycisk do dyspozycji użytkownika podłączony do wyprowadzenia nr 12 Arduino, który można wykorzystać, np. do wyboru trybu startowego
- biblioteki Arduino do wszystkich, wyżej wymienionych, elementów elektronicznych
- Oprogramowanie na płycie DVD – pełny system operacyjny
ZA DARMO - Oprogramowanie
Oprogramowanie sterujące to Open Source, a więc DARMOWE i LEGALNE dla każdego.
Biblioteki specyficznych funkcji sterujących robotem dostępne są na platformie GitHub, każdy może je pobrać i modyfikować wg własnych potrzeb.
Serwis GitHub.
Dla nauczycieli - graficzne wstęp do programowania
Jeśli zastanawiacie się, czy dacie radę, odpowiemy w następujący sposób: Zacznijcie od programowania wizualnego. Dla chętnych możemy przygotować takie środowisko w klasie, aby możliwe było przejście z programowania blokowego do tekstowego.
Zapraszamy do kontaktu !